Werken met kunstmatige intelligentie in de praktijk: hoe ervaren onze klanten kunstmatige intelligentie in Rechtsorde en welke voordelen brengt het met zich mee? We vroegen het aan een aantal van onze klanten en zij gaven uitgebreid antwoord. Lees en bekijk de verschillende klantverhalen hieronder.
De ervaring van ProRail
“De toegevoegde waarde in kunstmatige intelligentie zie ik voornamelijk als ik gericht op zoek ben naar jurisprudentie. Ik vind dan uitspraken en publicaties waarvan ik niet wist dat ik daar naar op zoek was.”
Britt Drost, Legal Counsel bij ProRail
De ervaring van EUR
“Ik denk omdat eigenlijk bijna alle juridische professionals gehouden zijn om de best mogelijke service te bieden. En de best mogelijke service betekent ook dat je de best mogelijke kennis gebruikt. En dus ook de best mogelijke technologie.”
Evert Stamhuis, Hoogleraar Erasmus Universiteit Rotterdam
De ervaring van Mazars
“Nu is kunstmatige intelligentie op een niveau waarop het echt begrijpt, niet alleen leest. Dat was voor mij het moment dat ik er echt iets in begon te zien.”
Thierry Boonstra, Tax Advisor bij Mazars
De ervaring van Griph
“De klant verwacht van jou als dienstverlener dat je gebruikmaakt van dezelfde technologie als waar die klant in zijn normale leven gebruik van maakt. Je zal er in mee moeten, wil je relevant blijven als advocaat.”
Victor Vandersmissen, Advocaat bij Griph
De ervaring van NOUN
“Dat kunstmatige intelligentie in opkomst is, is natuurlijk niets nieuws. Maar kunstmatige intelligentie is eigenlijk pas sinds korte tijd in de brede praktijk inzetbaar”
Jeroen Zweers, Founder van NOUN