Ik ben op weg naar een kennismakingsafspraak met één van onze content partners. Hoewel, van kennismaken is hier niet echt sprake. Dit wordt zeker niet het eerste contact wat we met elkaar hebben, er is al heel wat heen en weer gemaild.
Het is fascinerend hoeveel e-mailverkeer er tussen partijen verstuurd wordt, vaak zonder elkaar ooit in de ogen gekeken te hebben. Het bezoek waar ik nu naar onderweg ben had prima over de mail of telefoon gedaan kunnen worden. De agenda voor deze bespreking is beperkt, maar ik hecht er waarde aan om met onze klanten en partners aan tafel te zitten. Daarnaast vind ik het een prettig idee om te weten met wie ik mail en bel, ook al moet ik er het halve land voor afreizen.
Dit soort bezoeken levert vaak een schat aan informatie op. Eventuele vragen en opmerkingen kunnen direct gesteld worden en oplossingen kunnen soms ter plekke geformuleerd worden, zonder dat daar een hele mailconversatie vol met cc’s aan te pas komt. Bovendien is er ruimte voor een dialoog en komt er altijd meer ter sprake dan wanneer je elkaar telefonisch spreekt.
Er komen een hoop bevindingen en signalen uit deze gesprekken. Het is vervolgens mijn taak om deze te vertalen naar actiepunten en deze terug te koppelen naar het Rechtsorde team. Helaas kunnen we niet iedereen tevreden stellen en moeten er keuzes gemaakt worden over wat opgevolgd wordt. Een ding is zeker, iedereen bij Rechtsorde doet z’n best om het elke dag weer wat beter te maken.
Ik heb er na een hectische periode, waarin er veel administratie afgehandeld moest worden, weer zin in om op pad te gaan en weer vaker bij klanten en relaties te zitten. Uiteindelijk doen we het met z’n allen en met de feedback van onze gebruikers gaat de ontwikkeling en verbetering van Rechtsorde sneller en beter.
Sander Mol, Servicemanager